Is Guantanamo Bay een concentratie kamp?

Zo ja, hoe rijm je dat met de westerse normen en waarden die de Verenigde Staten aan andere werelddelen oplegt?

EDIT: Wisten jullie dat Wilders ooit zei dat Nederland zijn eigen Guantanamo zou moeten hebben?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ssst!
Dit is een publiek geheim en eigenlijk taboe.
Liever niet teveel over praten, anders zijn we niet meer het braafste jongetje uit de NAVO!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja maar van de geschiedenis kun je leren. Dus dat hebben de Amerikanen dus gedaan, in dit concentratiekamp worden ze niet vergast, maar zonder vorm van proces weggestopt en gemarteld... Waterboarding is geen marteling zeggen ze dan, nou je moest eens weten wat dat met je doet...

Het is gewoon een concentratiekamp...

De meeste zaken die Amerika doet is nergens te rijmen...

Dollar duurder en ze drukken maar bij, hoe rijm je dat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Absoluut een +1
Ja dat is het en neen dat valt niet te rijmen.
Daarom noemt men Amerika een supermacht om vervolgens naar diens pijpen te dansen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Het is een openluchtgevangenis waar de bewoners gemiddeld 9 kg zwaarder uitkomen dan ze er in gingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een Amerikaanse zender? ABC...
Ja, en alle mooie praatjes kunnen dat niet verdoezelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat is zo. En het is NIET te rijmen met de Amerikaanse idealen.

Ik weet nog, toen ik jong was, dat Amerika een land was waar we als westen trots op waren. Vrijheid, democratie, vrije markt. Ik voelde de waarde ervan. Na de oorlogszuchtige presidentem Reagan en Bush (plus slechte herhalinh) kon ik me zo vinden in de verzichting van Moore: Give me back my country". Het is wel my country niet maar ik voel dat wel zo. Met Obama heb je op zijn minst het gevoel dat hij Moore zijn country en ons ons Amerika heeft teruggegeven. De moet allemaal nog blijken, dat is zo, maar de idealen zijn terug!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Half:

Het is een soort krijgegevangenkamp.
Maar dan zonder de conventie van Geneve.

En iedereen kijkt ernaar en zegt niks.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het voldoet aan de definitie die ik voor je heb opgezocht in het woordenboek.
con·cen·tra·tie·kamp het; o -en (in dictaturen) kamp waarin politiek gevaarlijk geachte personen worden opgesloten

Toegevoegd op 08-05-2009 11:30:30
zogenaamde terroristen zijn voor de VS gelijk aan politiek gevaarlijk geachte personen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of het een concentratiekamp is kan ik niet weten, daarvoor krijgen we te weinig informatie binnen. (eerlijk gezegd geloof ik niet dat er daar systematisch mensen afgemaakt werden.)
Wat we er wel van hebben gezien toont echter aan dat het zeker niet klopt met de waarden en normen van de US en hoe zij deze aan anderen opleggen. Meest belangrijke bewijs daarvoor is dat ze het niet op hun eigen grondgebied neer konden zetten omdat wat ze daar deden niet mag volgens hun eigen regels. Die ze zelf gemaakt of aangenomen hebben. Begrijp jij het nog?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Veel moeilijker concentreren juist, met zo'n zwarte muts op je bakkes.